Novice
Vse novice
Kršitev nasprotja interesov občinskega svetnika Gornje Radgone
Komisija za preprečevanje korupcije (Komisija) objavlja ugotovitve o konkretnem primeru glede kršitev nasprotja interesov občinskega svetnika Občine Gornja Radgona Aleša Domanjka. Ta je glasoval za sprejem sklepa, s katerim je občinski svet imenoval njega samega za člana nadzornega sveta Komunale Radgona. S tem se je znašel v okoliščinah nasprotja interesov in kršil določbe Zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK).
Komisija je aprila 2024 prejela prijavo, ki se je nanašala na sum nezdružljivosti funkcij občinskega svetnika Občine Gornja Radgona Aleša Domanjka. Očitkov o nezdružljivosti funkcij Komisija v predhodnem preizkusu prijave ni potrdila, je pa zaznala sum kršitev nasprotja interesov pri imenovanju Domanjka v nadzorni svet javnega podjetja Komunala Radgona. V postopku je Komisija pridobila pojasnila Občine Gornja Radgona in vpogledala v javno dostopne informacije.
Ugotovila je, da je Aleš Domanjko na 2. dopisni seji občinskega sveta Občine Gornja Radgona (ki je potekala med 4. in 11. 3. 2024) glasoval za sklep, s katerim je občinski svet za nadomestnega člana nadzornega sveta Komunale Radgona imenoval njega samega. S tem se je znašel v okoliščinah, ki pomenijo nasprotje interesov, in je kršil določbe ZIntPK. V ločenem prekrškovnem postopku mu je Komisija izrekla opomin.
Glasovanje zase je tipična okoliščina nasprotja interesov
Glasovanje zase sodi med najbolj tipične okoliščine, ki ustvarijo nasprotje interesov, zato bi obravnavana oseba morala vedeti, da je oziroma da bo s takšnim ravnanjem vzbudila dvom v objektivnost in nepristranskost postopka imenovanja predstavnikov ustanovitelja v nadzorni svet Komunale Radgona. Komisija izpostavlja, da morajo biti uradne osebe v zvezi s svojo službo ali funkcijo pozorne na vsako nasprotje interesov in so se mu dolžne izogniti. Dosledno izogibanje nastanku nasprotja interesov je namreč pogoj za dobro delovanje pravne države, zaupanje v demokratične institucije ter v transparentnost, enakopravnost in objektivnost odločanja v javnih zadevah in pri razpolaganju z javnimi sredstvi.
V konkretnem primeru občinski svetnik ne bi smel glasovati o sprejemu sklepa, s katerim se ga je imenovalo v nadzorni svet, ampak bi moral ob zaznavi okoliščin nasprotja interesov (ob prejemu gradiva za sejo oziroma najkasneje pred pričetkom dopisne seje), o teh okoliščinah pisno obvestiti predsedujočega kolektivnemu organu - župana ter počakati na odločitev občinskega sveta o njegovi izločitvi.
Z namenom vzpostavljanja ustreznih standardov ravnanja funkcionarjev in drugih uradnih oseb v prihodnje Komisija v nadaljevanju objavlja Ugotovitve o konkretnem primeru v celoti, skupaj z izjasnitvijo, kot to določa šesti odstavek 11. člena ZIntPK. Ugotovitve so pravnomočne, saj obravnavana oseba zoper njih ni vložila tožbe v upravnem sporu.
Dokumenti