Aktivnosti Komisije
Izdana priporočila
Na Komisiji smo, kadar zaznamo tveganja za nastanek korupcije, dolžni sprejeti ustrezna priporočila in predlagati ukrepe za njihovo odpravo. Prejemniki priporočil imajo običajno tri mesece časa za odziv nanje, pri čemer pa jih zakonsko niso dolžni upoštevati, saj gre za neobvezujoč dokument. Kljub temu (ali pa prav zato) na Komisiji menimo, da bi moral biti odziv na priporočila državnih organov – tako vlade kot posameznih ministrstev in drugih organizacij javnega sektorja – obvezen, saj njihovo izpolnjevanje tudi prispeva k boljšemu upravljanju s korupcijskimi tveganji in s tem preprečevanju nastanka kršitev. Z vsem tem pa krepimo raven integritete v družbi. Zato si na Komisiji prizadevamo, da bi ob naslednjih spremembah ZIntPK upoštevali tudi ta predlog. Poleg teh priporočil na Komisiji sprejemamo tudi priporočila v okviru pregleda načrtov integritete.
Spodaj podajamo izdana priporočila od januarja 2025 dalje.
Zadeva | Naslovnik | Poslano | Odziv |
---|---|---|---|
Analiza dodatnega dela v zdravstvu v UKC LJ in MB | Ministrstvo za zdravje | 23. 7. 2025 | |
Najemanje storitev od lastnih zaposlenih v VIZ | Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje | 30. 6. 2025 | |
Krovni zakon za velike infrastrukturne projekte | Vlada RS in Državni zbor RS | 7. 5. 2025 | |
Imenovanje članov sveta JAK | Vlada RS | 17. 4. 2025 | |
Imenovanje generalnega direktorja Policije | Vlada RS | 20. 3. 2025 | |
Imenovanje generalnega direktorja Policije | Uradniški svet | 20. 3. 2025 | |
Nakup stavbe na Litijski | Vlada RS | 22. 1. 2025 | |
Nakup stavbe na Litijski | Ministrstvo za finance | 22. 1. 2025 | |
Nakup stavbe na Litijski | Ministrstvo za pravosodje | 22. 1. 2025 |
Podrobnosti o izdanih priporočilih glede na zadevo
-
Naslovnik
Povzetek
Rok za odziv
Odziv
Ministrstvo za zdravje
Izboljšanje nadzora in načrtov integritete, preprečevanje vpliva opravljanja dodatnih dejavnosti na izvajanje javne službe, uvedba centraliziranega sistema evidenc. Sprejetje postopkovnika za izdajo soglasij za opravljanje dodatnega dela zdravstvenega osebja. Uvedba centraliziranega sistema za spremljanje obremenitev in dela zdravstvenega osebja.
23. 10. 2025
Priporočila v zadevi
-
Naslovnik
Povzetek
Rok za odziv
Odziv
Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje
Komisija MVZI RS priporoča dopolnitev Pravilnika o normativih in standardih za izvajanje programa osnovne šole, saj ta ne ureja poslovanja zavodov z lastnim zaposlenim, kar po oceni Komisije predstavlja korupcijsko tveganje.
30. 9. 2025
Priporočila v zadevi
-
Naslovnik
Povzetek
Rok za odziv
Odziv
Vlada RS in Državni zbor RS
Sprejem krovnega zakona za velike infrastrukturne projekte, ki bo uredil celoten postopek od načrtovanja do spremljanja izvajanja projekta. Zakon naj jasno definira, kaj se šteje kot velik projekt, in določi, da posebni zakoni le dopolnjujejo krovnega.
7. 8. 2025
Vlada RS in Državni zbor RS
Krovni zakon naj vključi tudi določbe iz področja javnega naročanja. Izjeme od zakona o javnem naročanju morajo biti jasno opredeljene in obrazložene. Postopke naj praviloma vodi organ, odgovoren za projekt, brez zunanjih izvajalcev. Za preprečevanje korupcije naj se izjava o lastniški strukturi razširi na lastništvo vseh povezanih družb s ponudnikom. Projektom naj se dodeli posebna šifra za popolno transparentnost.
7. 8. 2025
Vlada RS in Državni zbor RS
Krovni zakon naj vključuje določbe s področja zagotavljanja transparentnosti, gospodarnosti in učinkovitosti procesa. Za vsak projekt naj se opravi analiza potreb in oblikujejo alternative izvedbe, ki upoštevajo vplive na trajnost, stroške in obratovanje. Določi naj se metodologija za spremljanje in nadzor procesa, vključno z oceno tveganj in ukrepi za njihovo obvladovanje. Zagotovljeni naj bodo sprotni pregledi posameznih faz glede zakonitosti, transparentnosti, učinkovitosti in gospodarnosti.
7. 8. 2025
Vlada RS in Državni zbor RS
Krovni zakon naj vključuje tudi določbe s področja transparentnega obveščanja javnosti. Ob začetku odločanja o projektu naj se javno objavijo časovni okvir, faze in možnosti za posvetovanje z javnostjo. Objavijo naj se tudi predlogi in komentarji javnosti ter odgovori pripravljavca nanje; vse alternative izvedbe projekta; imena strokovnjakov, zapisi o stikih in sestankih, vključno z lobističnimi stiki ter vsi dokumenti v procesu; poročila o spremljanju, revizijah in nadzorih.
7. 8. 2025
Vlada RS in Državni zbor RS
S krovnim zakonom naj se uvede obvezen zunanji (strokovni in civilni) nadzor nad vsemi fazami projekta, že od oblikovanja alternativ naprej. Opredeljene naj bodo oblike nadzora, vključno z obveznostmi in pristojnostmi članov nadzora (spremljanje zakonitosti, preverjanje dokumentov, sodelovanje z institucijami). Zagotoviti se morajo ustrezna finančna sredstva za delovanje nadzora in omogočiti vpogled v vse podatke, vključno s tajnimi podatki in poslovnimi skrivnostmi.
7. 8. 2025
Povezane novice
Priporočila v zadevi
-
Naslovnik
Povzetek
Rok za odziv
Odziv
Vlada RS
Komisija Vladi RS zaradi zaznanih korupcijskih tveganj ponovno priporoča, da vsa ministrstva vzpostavijo jasne postopke predlaganja kandidatov Vladi RS za imenovanje na različne funkcije, z vnaprej določenimi kriteriji in merili, javnim pozivom ter pripravo preverljivih gradiv za odločanje o imenovanjih in razrešitvah.
17. 7. 2025
Povezane novice
Priporočila v zadevi
-
Naslovnik
Povzetek
Rok za odziv
Odziv
Vlada RS
Sprememba Poslovnika Vlade RS: Vlada RS spremeni Poslovnik na način, da vladna gradiva o imenovanjih in odpoklicih bolj podrobno, obširno ter utemeljeno obravnavajo pogoje, primernost kandidatov in razloge za razrešitev.
20. 6. 2025
Vlada RS meni, da je trenutna ureditev priprave gradiv ustrezna. V zvezi s preteklimi priporočili iz leta 2022 je Vlada RS ministrstvom in vladnim službam takrat že priporočila, naj gradiva o imenovanjih in odpoklicih pripravijo podrobneje ter ustrezno utemeljeno.
Uradniški svet
Uvedba presoje dejanskega izpolnjevanja pogojev: Posebne natečajne komisije presodijo izpolnjevanje pogojev kandidatov za položaje v državni upravi in ustrezno obrazložijo svojo odločitev.
20. 6. 2025
Uradniški svet ugotavlja, da se predlagani sklepi iz priporočila že izvajajo. Že ob seznanitvi s sodbo v tem primeru je zavzel stališče, da bo sklepe o (ne)primernosti kandidatov v zvezi z izpolnjevanjem pogojev kandidatov v prihodnje še podrobneje obrazložil in to prakso nemudoma uvedel.
Povezane novice
Priporočila v zadevi
Odzivi v zadevi
Odgovor Vladi RS na odziv na priporočila
-
Naslovnik
Povzetek
Rok za odziv
Odziv
Vlada RS
Večja preglednost: Vlada poda usmeritve ministrstvom za redno evidentiranje dokumentacije in beleženje prisotnosti vseh oseb na sestankih, povezanih z upravljanjem premoženja.
22. 4. 2025
Vlada je ministrstvom naložila, da po sprejetju Resolucije o preprečevanju korupcije v okviru priprave akcijskega načrta predlagajo dodatne ukrepe za obvladovanje tveganj tudi pri ravnanju z javnim premoženjem. S tem se bo uvedlo sistematično spremljanje ukrepov in letno poročanje Komisiji.
Vlada RS
Sodelovanje deležnikov: Vlada poda usmeritve ministrstvom, da pri večjih investicijah ustanovijo delovne skupine ter vključijo končne uporabnike in Državno odvetništvo RS.
22. 4. 2025
Zgornji odziv je skupni za vsa 4 priporočila.
Vlada RS
Dovolj časa za postopke: Vlada poda usmeritve ministrstvom, da poskrbijo za ustrezno načrtovanje faz postopkov in učinkovit nadzor.
22. 4. 2025
Zgornji odziv je skupni za vsa 4 priporočila.
Vlada RS
Obvladovanje tveganj: Vlada poda usmeritve ministrstvom, da v načrtu integritete jasno opredelijo tveganja in ukrepe za nakupe nepremičnin.
22. 4. 2025
Zgornji odziv je skupni za vsa 4 priporočila.
Vlada RS
Priprava in sprejetje načrta integritete.
22. 4. 2025
Vlada je podala enak odgovor, kot ga je že podala Komisiji in GRECO v odzivu na V. ocenjevalni krog Republike Slovenije v GRECO, in sicer, da načrt integritete za Vlado ni izvedljiv, saj ta ni istovrstni državni organ kot tisti, ki so zavezani k izdelavi NČI po ZIntPK. Vlada bo zato uvedla aktivnosti, ki bodo sistematično sledile istemu cilju - krepitvi integritete.
Ministrstvo za finance
Preverjanje predvidene porabe: MF pred odobritvijo razporeditve proračunskih sredstev, preveri racionalnost in smotrnost predvidene porabe.
22. 4. 2025
MF je v odzivu na priporočila pojasnilo, da je v skladu z veljavnimi predpisi odgovorno za zakonitost in gospodarnost razporejanja proračunskih sredstev, vendar ni v njihovi pristojnosti, da preverjajo smotrnost posameznih projektov.
Ministrstvo za finance
Preverjanje nujnosti in racionalnosti: MF pri projektih, ki se uvrščajo v Načrt razvojnih programov, preveri nujnost in racionalnost projekta ter ravna skladno s področnimi predpisi.
22. 4. 2025
Zgornji odziv je skupni za obe priporočili.
Ministrstvo za pravosodje
Poenotenje cenitev: MP poenoti metodologijo cenitev zapriseženih cenilcev.
22. 4. 2025
Od oktobra 2024 potekajo aktivnosti za pripravo enotne metodologije cenitve nepremičnin za javne odkupe. V ta namen so bili izvedeni sestanki z resornimi ministrstvi in GURS. Sprejeti sklepi:
GURS pripravi projektno nalogo za posodobitev metodologije iz 2014.
MP prouči zakonske pogoje za imenovanje izvedencev in cenilcev.
MP, MNVP, MF in MZI pregledajo priporočila Računskega sodišča iz relevantnega poročila.
Skliče se sestanek medresorske projektne skupine.
Ministrstvo za pravosodje
Pristop k spremembi ZIntPK: MP pristopi k spremembi ZIntPK, po kateri se glavne tajnike političnih strank uvrsti med uradne osebe po ZIntPK.
22. 4. 2025
Na MP je bila ustanovljena delovna skupina za spremembe ZIntPK.
Povezane novice
Priporočila v zadevi
Odzivi v zadevi
Splošni stiki
Komisija za preprečevanje korupcijeDunajska cesta 56
1000 Ljubljana
01/400-5710 anti.korupcija@kpk-rs.si